reklama

Ďakujeme, pán prezident

Andrej Kiska nám ukázal čo je demokracia a ako by mala fungovať. Viete mohol by som veľa písať o Andrejovi Kiskovi, ale ja som v ňom skutočne videl môjho prezidenta...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)
Adrej Kiska prezident všetkých ľudí/ zdroj: internet
Adrej Kiska prezident všetkých ľudí/ zdroj: internet 

Dnes oficiálne končí prezident Andrej Kiska vo svojom úrade. Keby som mal zhodnotiť jeho prácu, tak musím napísať, že to bol prvý prezident všetkých občanov. 
Predchádzajúci prezidenti, ako bol napr. Kováč, Gašparovič, Schuster boli prezidenti, v ktorých som sa ja ako občan nevidel. Kováč bol známy kvôli svojmu synovi, ktorého uniesli a viacmenej celé jeho funkčné obdobie bolo o tom kto viac vydrží...či Mečiar, alebo on. Treba podotknúť, že za jeho pôsobenia a Mečiarovho vládnutia sa tu rozbujnel nacionalizmus, ktorý sa zmenil v Mariána Kotlebu. Gašparovič svojím pôsobením, len pridal "benzín do ohňa" a Schuster so svojím zahľadením do samého seba, nijakým výraznejším krokom neprispel k tomu, aby som ho vnímal ako môjho prezidenta.

Pán Andrej Kiska bol pre mňa skutočným prezidentom, ktorý mi svojimi postojmi naznačil, že aj ja som tu na Slovensku doma. Som občan tejto krajiny, som Slovák a som Róm. Nežijem tu jeden ani dva roky, ale generácie mojich predkov tu žijú viac ako 500 rokov. Napriek tomu sme my Rómovia stále vnímaní ako cudzinci. Nerozumiem tomu, ako môže mať niekto tak pokrivený pohľad. Keď sa Slovák presťahuje do Ameriky a narodí sa mu tam dieťa, tak minimálne po 15. rokoch sa cíti byť Američanom, jeho dieťa tiež a nikto mu nebude tvrdiť, že nie je Američanom. V roku 1968 poutekalo zo Slovenska tisíce Slovákov, ktorí dnes po viac 50 rokoch tvrdia o sebe, že sú Američania, Austrálčania, Nemci... My Rómovia na tomto území žijeme cca. viac ako 500 rokov. Tvorili sme históriu Slovákov a tohto štátu. A stále nám hovoria príšelci. 500 rokov, viete koľko je to generácií??? Zoberte si, že priemerný ľudský život trvá 50-60 rokov, rátajte... A nakoniec Rómovia boli tí, ktorí zachovali slovenskú kultúru do dnešných čias. Keby nebolo Cinky panny, Ronalda Oláha, Berkyho Mrenicu neexistovala by slovenská ľudová umelecká tvorba v takom rozsahu ako ju dnes poznáme. Stále sme ale cudzincami, aspoň ja to tak vnímam podľa toho ako sa mnohí k nám správajú.
Andrej Kiska priniesol do prezidentského paláca skutočnú hodnotu a myšlienku prezidenta republiky. Prezident by mal byť prostredníkom medzi občanom a vládou. Jeho postoje by mali vysielať do spoločnosti signál, ktorý by odzrkadľoval morálku, slušnosť a jasné postavenie proti zlu. Andrej Kiska to vo svojej funkcii úplne splnil. Bol to prezident všetkých občanov. V dobe extrémizmu dal jasne najavo čo si o ňom myslí a kam patrí Marián Kotleba. V dobe kedy Róbert Fico, mi viac a viac pripomína diktátora, Andrej Kiska nám ukázal čo je demokracia a ako by mala fungovať. Viete mohol by som veľa písať o Andrejovi Kiskovi, ale ja som v ňom skutočne videl môjho prezidenta. A tak si myslím, že si od nás všetkých zaslúži poďakovanie za to , že bol naším prezidentom. 

ĎAKUJEME, pán prezident!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu