reklama

Sú u nás novinári, či blogeri vo svojej práci slobodní?

V poslednom období som si viac ako kedy predtým uvedomil čo znamená slobodne sa vyjadrovať, písať a publikovať....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Foto internet
Foto internet  

Organizácia spojených národov pre vzdelanie, vedu a kultúru (UNESCO) v roku 1991 vyhlásila 3. máj Svetovým dňom slobody tlače. Sviatok všetkých slobodných médií a slobody slova si pripomíname aj na Slovensku. Po vražde Jána Kuciaka, neobjasnených zmiznutiach novinárov a neustávajúcich útokov na médiá je v našej krajine tento sviatok smutne aktuálny.

Svetový deň slobody tlače je pripomienkou základných princípov slobody médií, aj príležitosťou informovať verejnosť o porušovaní slobody prejavu. Je aj dňom pripomenutia si väznenia novinárov a aj smrti mnohých novinárov, ktorí slúžia ľuďom v záujme ich objektívnej informovanosti. V tento deň všetci novinári na celom svete apelujú na to, že bezpečnosť novinárov pri ich každodennej práci je prvoradá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V poslednom období som si viac ako kedy predtým uvedomil čo znamená slobodne sa vyjadrovať, písať a publikovať. A prišiel som na niečo čo si z nás nikto ani nikto nepripustí, že sloboda prejavu je len zdrap papiera a nemá väčšiu váhu, ako ten papier, na ktorom je o slobode médii a novinárov písané.

 Slobodný novinár, či bloger neexistuje. Novinár môže byť vo svojej práci slobodný do tej miery, pokiaľ mu to dovolí jeho vydavateľ či spoločnosť v ktorej žijeme. Inak povedané čo je in v našej spoločnosti je aj in o tom informovať. Čo už sa tejto spoločnosti nepáči teda nie je in, je práca novinára prenasledovaná, nenávidená, a všemocne sa takého novinára treba zbaviť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Novinár, ktorý sa vymyká nejakým stereotypným pravidlám našej spoločnosti, ako sú žvásty o profesionalite, či stereotypu správneho a suchého informovania sa stáva terčom blbcov, ktorí svoj život zasvietili všemocnej sile prachov. Prachy určujú do akej miery si slobodný vo svojej práci. Ak idiot, ktorý vlastní médium zároveň líže zadok všetkým, ktorí mu dajú pričuchnúť k prachom, sa rozhodne, že písať na určitú tému by mohlo ohroziť jeho obchody, ti veľmi rýchlo dá najavo do akej miery si v jeho médiu slobodný... 

 

Novinár či bloger, ktorý sa ale rozhodne ďalej viac presadzovať svoju nezávislosť sa stáva nepohodlný, ocitne sa na black liste pre všetky média a nielen média... Nakoniec sa stane slobodný, teda akože slobodný, ale bez peňazí a bez slušného prežitia. Založí si svoje vlastne médium, väčšinou je to webový portál - blog a píše... No a práve títo novinári či blogeri sú najviac prenasledovaní. Denne sú konfrontovaní so skutočnou slobodou prejavu a za tú svoju slobodu prejavu sa neraz musia hájiť pred súdom. Hoci slobodu prejavu nám zaručuje aj ústava Slovenskej republiky, nie je ľahké obhájiť svoje právo slobody písať napríklad pred darebákom, ktorý si môže dovoliť armádu dobrých právnikov a cez právne slučky ti rýchlo dajú najavo do akej mery si slobodný. Teda si svoju slobodu v konečnom dôsledku môžeš strčiť do riti, pretože právo sú peniaze a ak ich nemáš, nemáš ani právo, ani pravdu a nakoniec ani tú slobodu, ktorou sa tu všetci oháňajú už od nepamäti ľudstva. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Teda, ak by sa ma niekto opýtal, "Jožko čo si myslíš si ako bloger/novinár slobodný?

", odpoviem "áno, som ale do takej miery do akej my to naša spoločnosť dovolí. Ak budem písať na témy, o ktorých chce spoločnosť, čitateľ čítať, som slobodný. No ak budem písať o niečom čo sa moc nehodí do pokrvného pohľadu našej spoločnosti, alebo čitateľa mám na sebe právnika a minimálne paragraf na ochranu osobnosti. Čo na tom, že tá "osobnosť" je čistý darebák? Pravdu má darebák lebo má peniaze, ja som len neprofesionál a blbec dohnaný do kúta... Neraz som si dal otázku, kto je za tento stav práva a slobody zodpovedný? Je to ten darebák? Nie. Ten len vie využiť zle nastavený systém. Som to ja, možno áno, lebo neviem podľa tohoto systému žiť a tak som nakoniec svoju slobodu strácam... Žijeme v dobe, v ktorej sa dá ťažko prežiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Chcete lepšie bývať, mať prácu, ktorá vás baví, chodiť s rodinou na dovolenky, alebo pre vaše deti na lepšie školy? Musíte vedieť s vlkmi žiť, pokiaľ to nebudete vedieť zabudnite napríklad na toto... 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Poviete si, ale mne stačí môj byt, ak ho teda máte a nežijete v prenájme za 430€, moja práca a úsmev mojich deti. Dnes však aj toto je už luxus. Ak potrebujete slušne prežiť, musíte sa vedieť obracať. Ja som skúšal s vlkmi žiť, no stále vo mne prevládalo rebelanstvo a túžba po nezávislosti a slobode, aký som bol len hlúpy idealista. Ale tak som "slobodný", ale platím za to daň. Rátam peniažky na jedlo, lieky, nájom a lekára si môžem dovoliť len "obvoďáka". Takže čo znamená sloboda doma a vo svete? Nič. Len to že budete mať hlbšie do peňaženky. 

Obrázok blogu

Zdanlivo som slobodný bloger, ak si však myslíte, že si môžem len tak písať čo chcem aj keď viem, že je to pravda, mýlite sa... Ak narazíte na hajzla, čo sa naučil s vlkmi žiť a neskôr sám sa stal vlkom a ten vám dá pocítiť svoje teritórium. A je už len na vás či budete jeho teritórium akceptovať, alebo sa pokúsite o nemožné a pustite sa do boja so šelmou, za ktorou stoja ďalšie šelmy... 

Vo svete sa zo šelmami do boja pustilo niekoľko takých bláznov ako som ja a to boli profesionáli v pravom zmysle slova... 

Obrázok blogu
Zavraždená: Novinárka odkryla špinavé kšefty siahajúce až k maltskému premiérovi. Zdroj: čtk, reuters, issu
Zavraždená: Novinárka odkryla špinavé kšefty siahajúce až k maltskému premiérovi. Zdroj: čtk, reuters, issu 

Ja som len bloger, a tak taká šelma si na mňa môže dovoliť ceriť zuby... No kto môže za to, že tu máme takéto šelmy? Systém. Áno, ten systém, ktorý zároveň pripomína svetový deň slobody tlače a a slova... akýže to paradox... 

Milión krát som počul rôzne frázy o slobode ale ruku na srdce, kto dnes je skutočne slobodný... Žijeme vo svete kde vládnu peniaze, máš peniaze si slobodný, nemáš prachy si len úbohý poddaný..... 

Obrázok blogu

Keď sa včela cíti byť ohrozená, alebo inak povedané cíti, že jej "sloboda" je hračkou blázna, bráni sa, hoci vie že ju to bude stáť život... Príroda nám dáva veľa príkladov ako žiť a prežiť, len my ľudia sme stále tak hlúpi, že nie a nie sa poučiť.... 

Obrázok blogu

 

Jozef Kmeťo 

 

 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu