reklama

Ako funguje úžera v praxi Anglicku, či v iných krajinách

o úžere v Anglicku, kde sa jedna rómska rodina priživovala na druhej. by sme mohli písať a písať, no ja Vám prinášam skutočný prípad na ktorý som narazil ako bloger.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Rodina z Trebišova ktorá sa takto mala stať obeťou novodobého otrokárstva
Rodina z Trebišova ktorá sa takto mala stať obeťou novodobého otrokárstva 

Včera som na sociálnej sieti informovali o úžere v Anglicku, kde sa jedna rómska rodina priživovala na druhej. Dnes sa nám podarilo zistiť viac. Je to doslova rodinný klan, ktorý takto parazituje na chudobných rómskych rodinách, ktoré pod zámienkou lepšieho života, nahovoria aby išli bývať napríklad do Anglicka.

Hlavnými destináciami sú Veľká Británia, Belgicko a Nemecko.

Nemecko je zaujímavá destinácia pre špekulantov v oblasti prostitúcie. Hoci nielen to, šlo aj o žobranie. Do Nemecka, ale i Rakúska vozili zájazdovými autobusmi napríklad ľudí z južného Slovenska. Rómovia odvádzali organizátorom väčšinu „zárobku“ za to, že ich doviezli na konkrétne miesto a zabezpečili im nocľah. Taký all inclusive servis pre žobrákov.

Pri príchode do Veľkej Británie zoberie prepravca od všetkých doklady už v aute a zavrie ich do jedného domu. Na zemi matrace na spanie, žiadne koberce na zakrytie, jedlo na prídel a raz denne. Ak má novodobý otrokár náladu, dá im aj cigaretu. Pre všetkých platí zákaz vychádzania. Keďže sú bez dokladov a nevedia po anglicky, sú závislí od otrokárov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

To je aj medializovaný prípad z Anglicka. Nazvime ich "novodobí otrokári", ktorí vyberajú na ich doklady sociálne dávky, príspevky na deti, bývanie a podobne. Prípad, o ktorom sme vás včera informovali je z Trebišova, kde figuruje rodina Šándorovcov. Akým podielom je už vec šetrenia aj polície Takto sa parazituje na chudobných rodinách z osád, nahovoria im že sa im v Anglicku bude lepšie žiť, počas toho kedy z anglických úradov rodina dostane sociálne dávky a iné peniaze, sa akože o rodinu starajú. Potom ako im začnú chodiť peniaze, rodina je od tohto zdroja odtrhnutá, prichádza často aj telesnému týraniu a vyhrážkam na živote ich alebo ich detí, ak sa to opovážia niekde povedať. Je to začarovaný kruh 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kedy sa z otrokára stáva pán nad životom a z človeka, ktorému vzal všetko sa stáva po krk zadlžená obeť. Neraz je takáto obeť donútená na prostitúciu, či dokonca na obchod s orgánmi, kedy je takejto obeti vyoperovaná oblička.... 

Prepis videa z rómskeho jazyka preložil Štefan Dreveňak, vo videu sa hovorí o úžere 

Pozrite sem Rómovia prišli za mnou, aby som im pomohol urobiť video lebo nemôžu urobiť nič pozrite na nich. Čo sa vlastne stalo? Bol som doma na Slovensku tam sme žili chudobne prišiel Milanko opýtal sa nás či nechceme ísť do Anglicka keďže doma sme žili chudobne tak som si povedal áno ideme, či nebudem si tam lepšie žiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Prišiel som tu pozrite na deti nahé, bosé. Už dva roky som tu, vybavili mi peniaze a všetko čo som dostal mi zobrali. Každý týždeň mi všetko zobrali. Starý Milan bol na Slovensku na sviatok čo len prišiel späť moje peniaze dal na účet ženy. Na aký účet ženy? Na Olinku, na účet svojej manželky. Áno na účet svojej ženy. 2 alebo 3 týždne bral peniaze, on hovoril že mám over peimin. Prišiel domov u mňa, dal som mu pasy, rodné listy, i šuranty všetky papiere som mu dal a on dal peniaze na účet svojej ženy. 

 

No a ako koľko si tu vlastne? Už 2 roky som tu. Koľko si čakal za peniazmi? Prišiel som tu a rok sme čakali na peniaze. Koľko dokopy od teba zobral peniaze? Všetky peniaze skoro 15 tisíc. Za tie peniaze doma na Slovensku si postavil dom. Milanku mlady odomňa zobral veľa peňazí. Ja žijem chudobne, nemam tu ani čo jesť. Po košoch tu chodíme, iba rodina nám dáva jesť. Šun ani panpersky nie sú, ani hygienu. Manžel chodí po kontajneroch, naháňajú ide domov. Jesť deťom neviem čo dám. Nie dosť, že doma sme žili chudobne ešte aj tu tak žijeme peniaze všetky odomňa berú. Oni hovorili, že mi pomôžu ja som im verila. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Keby nie teta ja nemám kde bývať ešte za moje ma prišli biť, všetky deti plakali. Pozrite ako ju zbili čo jej urobili. Išli do bytu zbili ju aj jej manžela. Povedali, že ešte aj z bytu nás vyhodia ešte povedal, že ráno s deťmi mám ísť von z bytu. Ja si platím byt. Ako ste zistili, že Milan previedol peniaze na účet svojej manželky? Môj manžel si zavolal on volal tam na tom úrade kde sa vybavujú peniaze a tam mu povedali, že ja peniaze dostávam len oni previedli peniaze na iný účet. Tri týždne sme nejedli žiadne jedlo, umierame hladom, deti sú zaparené, nemajú panpers, sunar ani šaty po košoch už nevládzem pozerať na deti takto. Tu ideš bijú, tu ideš strkajú do teba peniaze a odomňa berú. Kde ja pôjdem s toľkými deťmi, nemám kde ísť. Koľko máš detí? Osem. Ich Boh potresce za tie chudobné deti. Rómovia zdieľajte to video čo sa stalo v Rivelpole. Prišla som tu s deťmi, deti ešte nevideli ani len nový pulóver, ešte som deťom nekúpila ani topánky, stále len po kontajneroch čo Rómovia vyhadzujú, ja beriem deťom to im obúvam, pozrite ako chodia...Ako vyzerá úžera v praxi, vypočujte si slová Dezidera Šándora, ktorý hneď ako toto video zverejnil na svojom facebooku, ho aj stiahol... Nám sa podarilo aspoň časť videa zachrániť, dobre počúvajte ako funguje novodobé otroctvo. Prosím ospravedlňte zníženú kvalitu nahrávky. Dezider Sandor vo videu vysvetľuje prípad na ktorí sme upozornili, prípad novodobého otrokárstva v Liverpoole v Anglicku. 

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu