reklama

Ábel Ravasz..."tešme sa, že máme maďarských Rómov"...

Ábel Ravasz...tešme sa, že máme maďarských Rómov... veď vďaka tomu podporíme kultúru skutočných Maďarov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Zdá sa Vám, že som nadpis môjho blogu prehnal? Po prečítaní článku, ktorý vyšiel na aktuálne.sk pod názvom "Ravasz vyzýva k radosti"... Máme sa tešiť z maďarsky hovoriacich Rómov, si myslím že môj názov článku som vôbec neprehnal... Len taká maličkosť, na aktuálne.sk aktuálne pôsobí zrejme maďarskou kultúrou obohatená a stepným maďarským dobytkom preháňaná Denisa Havrľová. Denisa Havrľova toť pastierka z Očovej, vyrástla v rómske osade, kde ju už žiaľ nebohá pani Daniela Hivešová Šilanová oprášila od blata, posadila do školy a urobila z nej to čo dnes je, aby nakoniec po 9-tich rokoch od jej úmrtia hájila záujmy maďarskej kultúry pod zámienkou, že ide predovšetkým o rómsku kultúru...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Nebohá a milovaná pani Šilanova a Havrľova takto dala šancu žene, Ktorá jej posolstvo nepochopila, dať šancu žiť...
Nebohá a milovaná pani Šilanova a Havrľova takto dala šancu žene, Ktorá jej posolstvo nepochopila, dať šancu žiť...  

V podstate o Havrľovú tu ani nejde, je len hlasnou trúbou Ábela Ravasza ktorého bola aj jeho poradkyňou, no keď som ešte pri Denise Havrľovej, nemôžem inak napísať, ako že sa môže hanbiť ako jeden pes, pretože odkaz, ktorý "do nej vložila" pani Šilanová, predala za pár strieborných, ktoré vymenila za selfie z osobnosťami, ktorí niečo v našej spoločnosti znamenajú, pre ňu samú niečo znamenajú, no nám nič nehovoria, pretože k nám tieto osobnosti neprehovárajú... Očakával by som, že odkaz a život pani Šilanovej bude Havrľová, ale aj iní ktorí prešli jej rukami ďalej šíriť medzi Rómami, že minimálne bude ako ona, že chodila medzi Rómami a doslova Rómov ťahala z osád do škôl, aby z nich urobila novinárov, právnikov, či aby sa inak uplatnili vo svojom živote... Havrľová svoju šancu dostala a dokonale využila ale pre seba. Môžem jej to vyčítať? Nie. Iba horko zaplakať a spomenúť si na posledné slová pani Šilanovej, ktoré mi povedala do telefónu dva dni pred jej smrťou "všetko to stálo za kočku pán Kmeťo"... Vtedy som jej slovám nerozumel, no dnes už im žiaľ rozumiem, a zo svojich žiakov si myslím, by úprimnú radosť nemala... Prečo som zo začiatku písal o Havrľovej, pretože zrejme slová Ábela Ravasza publikovala ona sama... Rád by som podotkol, že tých ktorých sa táto pasáž článku týka, mi budú oponovať a hovoriť, že robia pre Rómov veľa, no ja to nevidím a nevidia to ani iní. Na prácu pre Rómov musia oni sami ukázať, že ju urobili. Pani Šilanová na svoju prácu ukazovať nemusela, jej prácu bolo vidieť na každom rohu...všade...!!!

"Treba sa tešiť z maďarsky hovoriacich Rómov, poukazuje Ábel Ravasz, podpredseda koaličného Mosta-Híd a splnomocnenec vlády SR pre rómske komunity. Ďalej tvrdí, že on sám venuje dostatočnú pozornosť tomu, aby maďarsky hovoriaci Rómovia dostali na Slovensku patričnú podporu - napríklad cez stavanie škôl a škôlok, či vytváranie pracovných miest."

Milí priatelia, toto je tak prefíkaná a prešpekulovaná politika a slová Ábela Ravasza, aké som už dávno nečítal.Najprv si treba na rovinu napísať kto sú maďarskí Rómovia. Sú to takí istí Romáci ako my, len s tým rozdielom, že nevedia slovensky a keď tak veľmi málo, rómsky ako tak, a oni sami sa ani za Rómov po väčšine nepokladajú a hovoria o sebe, že sú Maďari... Väčšina z nich si v kolónke občianskeho preukazu národnosť, zakrúžkuje nie slovenskú, či rómsku ale maďarskú národnosť... Keď som ešte písal pre Rómske noviny, tak som v jednom novinovom stánku v Sládkovičove čo je na juhu Slovenska oslovil Romáka, majiteľa novinového stánku, či by len tak zadarmo nedal von výtlačky rómskych novín, a on mi na to povedal že, ale "on Róm nie je, on je Maďar", ostal som v šoku... 

Každému je jasné, že politika Ravasza smeruje k výraznej podpore Maďarskej kultúry pod zámienkou, že ide o podporu kultúry maďarských Rómov... Školy, škôlky s vyučovacím maďarským jazykom je podpora rómskej kultúry??! V prvom rade by každé dieťa či je rómske, maďarské či neviem aké malo vedieť slovensky. Je to náš jazyk, jazyk krajiny, v ktorej žijeme a potom sa môžeme baviť o iných jazykoch... Alebo opravte ma, že by maďarský jazyk bol náš rómsky jazyk? Nemáme my náhodou svoj jazyk, rómsky jazyk, alebo sa už zmenil na maďarský jazyk, že Ravasz ide za rómske peniaze podporovať maďarské školy a škôlky, pretože každý debil zo slov Ravasza pochopí, že defakto sa podporí maďarská kultúra... 

Treba ešte aj pripomenúť a nezabudnúť na jeden fakt, ľudia žijúci prevažne na juhu Slovenska hovoriaci maďarsky, nielen že nevedia slovensky, nerozumejú jazyku v krajine v ktorej žijú, ale aj ich deti majú neskôr veľké problémy sa v našej spoločnosti uplatniť, pretože jednoducho nevedia slovensky.... 

Ravasz sa nezaprel a nezaprel ani to, že je predovšetkým Maďar ako remeň, a takýto pajác šéfuje úradu pre rómske menšiny. No možno sa ešte dočkáme aj inej podpory rómskej kultúry z jeho strany, ktorá až tak rómska nebude, bude tak trošku dosť maďarská... 




Jozef Kmeťo

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu