reklama

Zborov : Video ktoré zachytáva ako policajti bijú Rómov

Video ktoré zachytáva ako policajti bijú Rómov v osade, zachytáva scénu ako z hororu, kde policajti bijú ľudí hlava nehlava...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Obrázok blogu

***RTVS má k dispozícii video, na ktorom policajti bijú obuškami Rómov v osade***

Video, ktoré sa podarilo získať European Roma Rights Centre

 (Centrum pre práva Rómov), zachytáva scénu v Zborove, okres Bardejov, keď podvečer 16. apríla 2017 privolali policajnú hliadku pre šarvátku medzi Rómami.

Niekoľko policajtov sa zaháňa obuškami aj na deti, jeden z nich surovo sotí do staršej ženy, ktorá stojí pokojne bokom a zrazí ju na zem. Policajti sa na videu opakovane zaháňajú na ľudí, ktorí nekladú žiaden aktívny odpor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rómovia tvrdia, že zásah si natočili viacerí, zachovalo sa však len toto jediné video. Pracovníkom Centra pre práva Rómov povedali, že večer po zásahu sa totiž policajti vrátili a donútili ich ostatné videá z telefónov vymazať.

Video sme ukázali aj policajnému prezidentovi Tiborovi Gašparovi. „Viaceré z tých zákrokov sa mi zdajú zjavne neprimerané. Na môj podnet som video preposlal na policajnú inšpekciu, ktorá okamžite začne konanie, aby sa celý zásah vyšetril,“ povedal nám T. Gašpar.

 Na videu je vidieť ako jeden z policajtov bez dôvodne hádže na zem staršiu ženu a inú ženu bije po nohách... Skutočne nemám slov na konanie polície v Zborove... Ak už aj treba nastoliť poriadok tak použijem adekvátnu silu podľa situácie, a však mám pocit že situácia zachytená na videu si nevyžadovala tak tvrdú reakciu polície obzvlášť jedného z policajtov ktorý je zachytení na videu... 
Popravde neverím že na základe jedného videa policajná inšpekcia prípad uzavrie ako neadekvátny zásah polície, veď poznáme to napríklad z Vrbnice či z Moladavy Nad Bodvou... Zrejme sa onedlho dočkáme verdiktu z úst ministra vnútra Kaliňaka, že zásah bol v zákonnej norme a adekvátny...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu