reklama

Môže byť Róm Slovákom?

Pieseň SLOVÁK SOM, ktorá sa objavila na youtube rozvírila hladinu rôznych názorov... Jedna strana hovorí, že Kali, Ricco a Claudia sú Rómovia a teda akí sú oni Slováci, tak ako to vlastne je?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Obrázok blogu

Ja sám som neraz napísal, že my Rómovia nežijeme na izolovanom ostrove a myslím si, že keby sme žili na takom ostrove tak sa navzájom asi pozabíjame. Vždy budem hovoriť "gádžo nás nenávidí, ale cigán cigána by utopil v lyžičke vody". O tom ako my Rómovia navzájom spolu vychádzame by som mohol písať hotové litánie a aj tak by som naše nažívanie nedokázal poriadne opísať... Tak isto budem vždy hovoriť a podľa toho sa vždy budem v mojom živote riadiť je, že tak ako Róm môže byť dobrý človek. môže byť aj Slovák a naopak, tak ako Róm môže byť zlý môže byť aj Slovák, takže s toho mi logicky vychádza, aby sme predovšetkým nezabudli byť ľuďmi.... Možno by stálo za zmienku si konečne priznať, alebo sa aspoň zamyslieť nad tým či sme naozaj čistokrvní Rómovia, Slováci, Maďari, či Židia. Za tie stáročia sa naši predkovia medzi sebou miešali, za tisíc rokov cez toto územie prešli Turci, Maďari, Rómovia, Židia, Poliaci aj Rusi, kto preto zo súčasných ľudí v dobe genetiky môže povedať s istotou som Slovák, som Róm, či Maďar... Iba pochábeľ!

Každý z nás má vo svojom okolí minimálne jedného človeka, ktorý je mimoriadne hrdý na svoju rasu a tá či ona iná rasa mu nie je úplne po chuti. Bohužiaľ, v dnešnej dobe to nie je neobvyklý jav. Títo ľudia by však po zhliadnutí nasledujúceho videa iste zmenili názor, pretože každý z nás je skutočným svetákom (minimálne po genetickej stránke).

Spoločnosť Momondo, zaoberajúca sa testy DNA, prišla so vskutku geniálnym projektom. Oslovila totiž 67 ľudí, ktorí sú na svoju rasu a národnosť naozaj hrdí a každý jeden z oslovených má na inú rasu "zálusk", aby si nechali urobiť testy DNA a vydali sa tak na cestu do histórie svojho rodu. Žiadny z oslovených nemal s podstúpením testu najmenší problém a všetci si boli svojím pôvodom stopercentne istí. Aké ale bolo prekvapenie, keď boli respondenti vyzvaní, aby nahlas pred ostatnými prečítali výsledky svojich testov. Drvivá väčšina respondentov totiž mala vo svojich génoch práve to etnikum, s ktorým má problém. Vedomie, že sú súčasťou toho, čo celý život kritizovali, ich dohnalo k slzám. Všetci zúčastnení sa potom zhodli na jednom - tieto testy by si mal povinne urobiť každý z nás a rasizmus by bol vyrúbaný. Čistá rasa totiž neexistuje. Preto by asi už konečne v 21. storočí mal zvíťaziť rozum a kolónku v občianskom preukaze ale aj na iných dokladoch národnosť by som zrušil, ale to je asi už utópia, že?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Richard Ricco Šarközi sa k piesni, ktorá rozvírila hladinu názorov vyjadril na svojom facebooku takto: "Ahojte priatelia. Chcel by som sa verejne vyjadriť k niektorým názorom a diskusiám ohľadne našej novej skladby. Koľko ľudí, toľko chutí a názorov. Chcel by som sa hlavne vyjadriť k tým , ktorí polemizujú , že refrén skladby SLOVÁK spievajú Cigáni, alebo /Rómovia/ ako si medzi sebou niektorí hovoria. Tak len toľko : Ja som Cigáň a som na to patrične hrdý. Nikdy som sa za to nehanbil a ani hanbiť nebudem . Narodil som sa na území SR tým pádom mám slovenské občianstvo a otázka znie: Som Slovák, alebo NIE!? A tým pádom sa aj ja chcem mať lepšie v tejto krajine s tým, že každý deň bojujem zo svojim handicapom takže viem , čo to je bojovať za svoje práva- čo sa týka skladby hrajú ju všetky najhranejšie rádia na Slovensku. A má veľmi dobrú mediálnu podporu . Za pár dní má táto skladba má nesmierne veľa videní, čo podaktorí, ktorí to kritizujete nebudete mať za celý život . Tak bratia a sestry alebo ako si to medzi sebou hovoríte. Taves Bachtale!" 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu