reklama

V českom Kauflande kvôli zemiakovým lupienkom šikanovali rómsku rodinu...

Prakticky celý život som pracoval ako pokladník v obchode a preto viem aké praktiky sa používajú ak je niekto chytený ako zlodej. No v prípade, ktorý koluje na internete, nemôže byť ani reč o zlodejstve v obchode....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Čo sa vlastne stalo? 

Pani Demeterová, ktorá nasledujúce video zverejnila na sociálnej sieti, píše "Milí priatelia, chcela by som sa s Vami podeliť o incident, ktorý sa mi stal v Kaufande. Išla som si do obchodu nakúpiť aj s deťmi, môj synovec na predajnej ploche otvoril zemiakové lupienky, ktoré potom dal mojej päť ročnej dcére, ktorá z nich odjedla a dala do regálu, my sme si to nevšimli a pri pokladni nás zadržal sbs-kár, že sme nezaplatili zemiakové lupienky. Ja som ich samozrejme chcela okamžite zaplatiť, ale to už on protestoval, že to sa musí vyriešiť zavolaním polície." 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako pokladník v supermarkete, som podobné situácie zažil xy krát, kedy mamička alebo rodičia si nevšimli, že ich dieťa drží v ruke rozbalený tovar, ako napríklad keksík, lupienky, alebo čokoládku. Bol som svedkom dokonca aj takýchto prípadov, kedy rodičia ani nevedeli, že ich dieťa malo niečo v ruke a počas nákupu rozbalený tovar hodilo späť do regálu. Táto situácia bola zbytočne vyhrotená zo strany zamestnancov obchodu, ale aj zasahujúceho policajta. Som si istý, že v prípade nerómskej rodiny by k takémuto jednaniu zo zmienených strán neprišlo a už vôbec nie, aby kvôli zemiakovým lupienkam nasadzovali na ruky putá, pričom deti boli na smrť vyľakané a uplakané... Toto je už skutočne na zamyslenie čo dokážu predsudky... Zasahujúci policajt si zrejme uvedomil, že prekračuje v tomto prípade svoje právomoci, pretože sa nejednalo o situáciu, ktorá by ospravedlňovala jeho konanie a veľkodušne hovorí "že môžete mi poďakovať, že Vás nezoberieme na políciu". No ja som presvedčený, že službukonajúci policajt môže poďakovať pani Demeterovej, že na neho a jeho konanie nepodala sťažnosť... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja ani neviem, ale predsudky z človeka urobia obludu, obludu, ktorá prestane vnímať, cítiť a premýšľať predovšetkým ako človek. Rómske deti sú od malička vystavené takýmto situáciám a ja sa pýtam väčšinovej spoločnosti aby si položila otázku, aká bude odozva na takéto jednanie v budúcnosti... Jedno príslovie hovorí "ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva"... Je to smutné a je s toho začarovaný kruh nenávisti a predsudkov na oboch stranách... 


Jozef Kmeťo

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu