reklama

Poslanec postavil ľuďom na samote novú lávku a spojil ich tak so svetom

Rómovia na samote dostali novú lávku ktorá ich spojila zo svetom Ešte sa stále nájdu slušný ľudia, takým je Stano Vospálek, ktorý z vlastných peňazí postavil ľudom lávku..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Prvý vianočný dar na Slovensku dostali obyvatelia v malej šarišskej obci Milpoš. Štrnásť rómskych rodín môže bezpečne prechádzať do svojich domovov. Presne dvanásť metrov delilo 84 ľudí (z toho päťdesiat detí) od možnosti bezpečne sa dostať do obce, sami žijú na samote bez elektrickej energie a s jedinou spoločnou studňou. 

 

 

PhDr. Stanislav Vospálek
PhDr. Stanislav Vospálek 

Na túto situáciu sa nedokázal, na rozdiel od mnohých kompetentných, ďalej pozerať podnikateľ PhDr. Stanislav Vospálek, MBA, ktorý je poslancom Košického samosprávneho kraja a v súčasnosti aj riaditeľom regionálnej kancelárie Úradu splnomocnenca vlády SR pre rómske komunity. „Prvý raz som sa do Milpoše dostal v júni tohto roku. Vtedy som si dal záväzok, že problém lávky vyriešim do konca decembra. Keďže sa mi nepodarilo nájsť sponzora stavby, rozhodol som sa financovať ju sám, z vlastných zdrojov. S realizáciou mi pomáhal Marián Kaleja, pastor apoštolskej cirkvi v Sabinove,“ uviedol S. Vospálek.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Milpoš je obec v okrese Sabinov a so svojimi 680-timi obyvateľmi nepatrí medzi veľké sídla. Z približne 2900 obcí na Slovensku majú dve tretiny menej ako tisíc obyvateľov a nedokážu výrazne investovať do svojho rozvoja. Ďalšou bariérou býva veľakrát predsudok a tradičné negatívne vnímanie marginalizovaných skupín. Tunajší Rómovia sú dodnes prihlásení iba na dvoch popisných číslach a to Milpoš 160 a Milpoš 146 a ich životná situácia nie je prioritou ani pre vedenie obce, o čom svedčí ne-záujem o samotnú realizáciu lávky. 

Vo svojej funkcii sa S. Vospálek stretáva s každodennými problémami ľudí a ako praktik sa ich snaží okamžite riešiť. Tak to bolo i v prípade lávky – mosta, ktorý umožňuje desiatkam ľudí kontaktovať sa s okolitým svetom. „Pre mňa má táto stavba aj symbolický charakter. Keď ľuďom postavíme most, majú možnosť objaviť druhý breh, prekonajú problém a vykročia dopredu. Jednoducho nestoja na mieste a nestagnujú. Práve preto by sme mali hľadať riešenia a pokiaľ sa dá, okamžite ich uskutočniť. Len vtedy sa môžeme spoločne posunúť vpred. Som rád, že som mohol svojou troškou zlepšiť život ľuďom, ktorí potrebujú pomoc. Dúfam, že bude tento krok motiváciou pre ďalších ľudí a nielen počas vianočných sviatkov,“ dodal S. Vospálek, ktorý tak nielen slovom zaželal ľuďom „bachtale Karačoňa“ – šťastné Vianoce!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu