reklama

Zem pamätá...

Jiřiho Bradyho, ktorý prežil holokaust a prešiel niekoľkými koncentračnými tábormi, ktorý na otázku novinárov čoho najhoršieho sa spoločnosť môže dočkať odpovedal že je to nespravodlivosť a zlo, ktoré sa deje za súhlasu mlči

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Od pólu k pólu láka veľa ciest a každá má dobrú vôľu k hviezdnym diaľkam viesť,
lež treba na zemi bdieť a za jej osudy mrieť. Múdrosť a čas len činom uverí, rozozná kúkoľ a klas a trúdy v závetrí, spočíta kto za čo stál? Čo mal dať? Čo dal? A tak pýtam, bude si táto zem a ľudia v nej pamätať kto čo dal? Zem nasiaknutá krvou nevinných, na ktorých ľudia dnes už zabudli. Zabudlo sa na ľudí, ktorí bojovali na frontoch proti fašizmu či na iných frontoch života, ľudí ktorí sa snažili prežiť to nepochopiteľné zlo, ktoré zachvátilo celú zem. A znovu je tu doba kedy sa treba opýtať čo si bude zem pamätať?
Počas druhej svetovej vojny zomrelo podľa odhadov 60 miliónov ľudí, z toho vyše 20 miliónov ruských vojakov, ktorí padli prakticky pri oslobodzovaní celej Európy. Niekoľko miliónov ľudí zomrelo v koncentračných táboroch a ja sa pýtam, má vôbec význam toto všetko písať, keď už si zem vlastne nič nepamätá? Nikdy by som si nepomyslel, že sa dožijem dní keď viac a viac bude počuť hlas nasledovníkov ideológie fašizmu a nacizmu a spoločnosť im za to tlieska... Ľudia, ktorí zomreli v boji proti fašizmu sa musia v hroboch otáčať a ak existuje nebo určite sa Boha pýtajú prečo a za čo sme bojovali, aby sme zase Bože videli to vzrastajúce zlo?! Možno píšem tak trošku melancholicky, ale ja už fakt neviem ako vo Vás prebudiť zodpovednosť za to čo sa dnes deje v Európe. Ako prebudiť u Vás záujem o to, že je viac a viac počuť hlasy idiotov, ktorí si myslia že len im patria slnečné lúče, vzduch, ktorí dýchame a zem po ktorej chodíme...
Bože ľudia, každý rok si tu na Slovensku pripomíname Deň víťazstva nad fašizmom a hoci každému je tento pamätný deň u riti, lebo sa viac tešíme, že je voľný deň, napriek tomu si to každý rok pripomíname, ale na čo to všetko, keď táto spoločnosť dovolila aby si na stoličky národného parlamentu sadli náckovia zo strany Ľudovej strany naše Slovensko Mariána Kotlebu. Bože, táto spoločnosť sa asi pomiatla, prítomnosť náckov v parlamente ospravedlňuje, že je to hlas ľudu a to čo hlásajú sympatizanti nielen tejto strany, ale aj myšlienky plné rasizmu, násilia, intolerancie, sa považuje za slobodu názoru. Všetko je v norme, keď čítam "cigáni do plynu", "vyhubiť Vás", "postrieľať Vás", "Hitler nedokončil prácu, my ju dokončíme"... Je to názor, hovorí táto spoločnosť a ten kto proti tomu protestuje je debil, v lepšom prípade slniečkár a je tejto spoločnosti na smiech. No a keď protestujem proti tomu ja a kedže som Róm, tak mi je na moju hlavu vysypané všetko čo kedy Rómovia urobili, ako keby v tejto spoločnosti existovala kolektívna vina.
Nepopieram, že je tu problém, problém s neprispôsobivými občanmi, i keď nech mi niekto vysvetlí čo je neprispôsobivý. Je chudoba o neprispôsobivosti??! Kto je asociál a kto len chudobou ubitý človek??! Vysvetlite mi to ľudia, lebo ja som asi hlupák, lebo ja vidím len chudobu, nič iné len chudobu, ktorá so sebou prináša to čoho sme svedkami a proti čomu protestujú ľudia, kde tento fenomén problému je najviac viditeľný. No sú tu aj iné problémy, ktoré sužujú túto spoločnosť, ale to nie je dôvod, aby problémy ktoré nás hnevajú, ťažia, aby sme dali do rúk prisluhovačom nacistických myšlienok a fašistickej ideológie a očakávať, že oni nás vyvedú z tohto marazmu a vytvoria "zasnúbenú zem", kde budú ľudia šťastní a v garáži budú mať dve autá a panelákov viac nebude, lebo každý bude mať svoj dom. Ľudia zobuďte sa, to sa nikdy nestane...!!! Nebláznite ľudia, taký ako Marián Kotleba a jemu podobní by z tohto štátu urobili policajný štát, aj keď mi niektorí napíšete "veď už teraz sme policajný štát"... Nie, nemáte ani potuchy čo je ozajstný policajný štát s vojenskou diktatúrou, lebo to by sa stalo zo Slovenska keby sa k moci dostali ľudia o ktorých píšem. A som presvedčený, že tí tichí, alebo hlasní sympatizanti, ktorých je široko ďaleko počuť by nakoniec utiekli za hranice Slovenska, pretože až potom by táto spoločnosť pocítila čo je strata slobody... Často krát sa pýtam čo si táto zem bude pamätať, čo si bude pamätať tento svet a aké spomienky nám chystajú ľudia, ktorím je blízky odkaz Hitlera, ideológie fašizmu a nacizmu.

Škoda Vás ľudkovia moji, čo ste svoje životy položili za slobodu a človeka, škoda vašej krvi, ktorou nasiakla táto zem. Dnes už niet pre Vás červených ruží, pretože Vaša pamiatka je pošliapaná iba pretvárkou a novodobými deťmi odkazu plného zla, nenávisti....

Dovoľte, aby som tento článok zakončil slovami Jiřiho Bradyho, ktorý prežil holokaust a prešiel niekoľkými koncentračnými tábormi, ktorý na otázku novinárov čoho najhoršieho sa spoločnosť môže dočkať odpovedal "že je to nespravodlivosť a zlo, ktoré sa deje za súhlasu mlčiacej väčšiny"...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu