V čase dovoleniek Slovenská pošta zatvára svoje pobočky

Autor: Jozef Kmeto | 16.8.2016 o 16:58 | (upravené 16.8.2016 o 17:56) Karma článku: 10.75 | Prečítané  3865-krát

Pre nedostatok pracovníkov na pošte v čase dovoleniek Slovenská pošta obmedzuje otváraciu dobu na niektorých svojich pobočkách, alebo ich úplne zavrie...   ľudia zúria a iné pošty sú pred kolapsom... 

O kvalite poskytovania služieb Slovenskej pošty by sa dalo písať a písať. Každý z nás má či už kladné, alebo záporné skúsenosti v poskytovaní poštových služieb. No položili ste si otázku prečo máme viac tých záporných skúseností v poskytovaní poštových služieb? Ani by ste neverili aká jednoduchá odpoveď sa Vám naskytne...

Slovenská pošta má nedostatok pracovníkov a to na všetkých frontoch poskytovania služieb. Tento nedostatok pracovníkov je spôsobený nízkym platobným ohodnotením zamestnanca doslova a do písmena. Donedávna ste na poštu na pracovné miesto priehradkového zamestnanca nastupovali za 360€ brutto. Prémie, ktoré by vám mali tento základ zdvihnúť ste nedostali a dôvod? Slovenská pošta si stanovila ciele, pre ktoré udelí celej pošte prémie a už na vedúcej tej či onej pošty záleží, kto a v akej výške prémie dostane. Ciele, aby ste dostali vôbec prémie a píšem tu o smiešnych číslach prémií vo výške cca. 30 € ste museli splniť následovné. Predaj služieb Tiposu, zamestnanec je doslova nútený predávať žreby zákazníkom, ak to tak nerobí, nesplnil plán. Ďalej je nútený zo strany vedenia Slovenskej pošty predávať služby Poštovej banky, príklad životné poistenie, ktoré zamestnanec pošty uzavrie zo zákazníkom je ohodnotené cca 1,50 € záležiac od poistky a jej charakteru. Ak však ani toto zamestnanec za mesiac nesplní môže sa rozlúčiť s prémiami... Do toho ešte treba zarátať predaj poštových kariet. A teraz sa podržte, ak aj zamestnanec všetko splní nemusí dostať prémie, pretože prémie sú založené na výkone ostatných pracovníkov, jednoducho premenené na drobné, ak sa aj vy snažíte a váš kolega na to s prepáčením kašle, celá pošta nesplnila plán a podľa toho pošta môže dostať prémie a nemusí, pretože po novom dalo vedenie Slovenskej pošty ešte jeden cieľ, cieľ príjmu poštových zásielok. Ak celá pošta za určitý mesiac nesplní určitý počet prijatých zásielok, pošta ako celok príde o prémie...Takže sa milí čitatelia nečudujte, že sa stretávate s neochotou, s podráždenosťou zo strany zamestnancov. Dajte si otázku, či by ste vy robili za takéto peniaze tak zodpovednú prácu?! Teraz pošta zdvihla základ pre nových zamestnancov na 430 € brutto, no ani tento krok nevedie o zvýšený záujem zamestnať sa na pošte a keď už, tak len na krátku dobu, preto je vysoké percento fluktuácie zamestnancov pošty tak vysoké. Keď tomu ešte pripočítame správanie sa niektorých vedúcich pracovníkov k zamestnancom, nie je sa čo čudovať, že Slovenská pošta nemá dostatok pracovníkov... 

Nekvalifikovaní pracovníci      

V dôsledku nedostatku pracovníkov je pošta nútená si vo svojich radoch ponechať nekvalifikovaných pracovníkov, ktorí sú radi, že majú kde robiť aj tých pár šestákov, avšak ich výkon, ochota výjsť zákazníkovi v ústrety je aj tomu podobná, pretože schopní ľudia odchádzajú spravidla po dvoch výplatách, preto je pošta rada aj za týchto ľudí... Nekvalifikovanosť pracovníkov je maskovaná nespočetnými školeniami, ktoré ako tak pracovníka pripravia pracovať na pošte, u niektorých pošta výjde v ústrety a svoju kvalifikáciu si môžu doplniť vo večerných štúdiách na stredných školách, či vysokých... Spravidla aj títo zamestnanci po skočení večerných štúdií odchádzajú z radov pošty... 

Na tento stav dopláca občan    

Pretože pošta má nedostatok pracovníkov na všetkých frontoch, tak my občania využívajúc poštových služieb to pociťujeme na kvalite poskytovania týchto služieb. V čase dovoleniek sa obmedzujú otváracie hodiny na niektorých poštách, dokonca niektoré pošty sa zatvárajú úplne a tak občan, aby si vybavil všetko čo potrebuje, musí doslova prekonať aj niekoľko kilometrov na najbližšiu nájdenú otvorenú poštu. Svetlým príkladom je pošta Bratislava 49, ktorá slúži cca. 35 000 ľuďom, jej otváracie hodiny v čase dovolenky prispôsobili tak, že pol dňa je otvorená a pol dňa zavretá. Zlé rozhodnutie vedúcich pracovníkov vedie k tomu, že ľudia sú nespokojní, dokonca som bol svedkom kedy 60 ročný muž v dôsledku zavretej pošty v bratislavskom Devíne išiel cca. 5 km na Poštu 49 do Devínskej Novej Vsi, kde zase bola pošta zavretá... Pritom by stačilo trošku rozumu a v takýchto prípadoch zriadiť napríklad medzismenu... Doručovatelia nedoručujú zásielky a nechávajú len žlté lístky v schránkach, priehradkoví pracovníci samozrejme potom nestíhajú nával zákazníkov na pošte spracovať. Nedostatočne sa doručujú balíkové zásielky, pošty sú potom zavalené balíkmi... Tvoria sa rady, ľudia sú nervózny, pracovníci pošty taktiež, tiež sú len ľudia, je to nekonečný kolotoč nespokojnosti... 

Môže si toto pošta dovoliť?    

Áno, môže si to dovoliť, doteraz zákon neporušil monopol na niektoré druhy poskytovania poštových služieb, ako je inkaso, výplata dôchodkov, či využívanie schránkových služieb (P.O.BOX a podobne). Jediným konkurentom Slovenskej pošty sú kuriérske služby, tie sa však aj v dôsledku monopolného postavenia Slovenskej pošty na trhu venujú len doručovaniu expresných zásielok a podobne...Keby však Slovenská pošta bola nútená konkurovať iným operátorom poskytujúcim kompletné poštové služby, asi by sme neboli svedkami takto žalostného stavu, či už zo strany zamestnancov Slovenskej pošty, ale predovšetkým nespokojnosťou občanov využívajúcich jej služby... 

 

 

Jozef Kmeťo       

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

ONLINE: Tím Európy čelí Švédsku, zápas má dobré tempo

Súčasťou Tímu Európy sú aj šiesti Slováci.

ŠPORT

Sagan splnil cieľ, po Eneco Tour je svetovou jednotkou

Slovenský cyklista kritizoval v cieli súperov.

BLOG MIROSLAVA BEBLAVÉHO

Ako zachrániť Matoviča

Existuje jeden silnejší argument, zatiaľ ho však podkopáva.


Už ste čítali?