reklama

Za šéfa SIS zvolili "rytiera"...

Ani som nevedel, že stačí byť rytierom aby ste sa stali šéfom SIS. Priznám sa, že táto správa ma rozosmiala... No čo, aj rytieri môžu šéfovať tajnej službe...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)
..."rytier" Tonko...
..."rytier" Tonko...  

Vždy som si myslel, že na každú funkciu treba mať aj určité predpoklady... No napr. podľa pána Richtera stačí mať vyšší vek, a niekoľko rokov praxe ako dobrovoľník, neskôr prezident Rádu maltézskych rytierov, aaaa ste šéfom SIS... 

Slovenská informačná služba sa na svoje webovej stránke prezentuje aj týmito vetami:

Slovenská informačná služba (SIS) je štátny orgán, ktorý disponuje najsofistikovanejšími ľudskými a technickými prostriedkami spravodajskej ochrany Slovenskej republiky a jej záujmov. Bola zriadená zákonom Národnej rady Slovenskej republiky č. 46/1993 Z. z. o Slovenskej informačnej službe ako civilná spravodajská a bezpečnostná služba. Zákon o SIS vymedzuje jej úlohy, postavenie, organizáciu, systém vonkajšej kontroly zo strany Národnej rady SR, povinnosti a oprávnenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SIS v rozsahu svojej pôsobnosti a v rozsahu svojich oprávnení získava a zákonom ustanoveným príjemcom poskytuje informácie o najzávažnejších ohrozeniach ústavného zriadenia, vnútorného poriadku a bezpečnosti, ako aj informácie zamerané na ochranu zahraničnopolitických a hospodárskych záujmov štátu. SIS sa podieľa na odvracaní bezpečnostných hrozieb proti Slovenskej republike, členským štátom EÚ a NATO, ako aj na ochrane bezpečnosti medzinárodného spoločenstva. SIS aktívne spolupracuje s partnerskými spravodajskými službami a medzinárodnými organizáciami.

Som len obyčajný bloger a občan tejto republiky, no nie som si istý, že Anton Šafárik je dostatočne spôsobilý viesť Slovenskú informačnú službu, že jeho kvalifikácia je dostatočná, aby zvládol takú inštitúciu ako je SIS. Žitný sa vyjadril, "nikdy túto funkciu nepochopí a nebude mu stačiť ani 4 roky na jej zvládnutie..." Ja môžem len súhlasiť. Anton Šafárik je nominant SNS, ktorá je v koalícii zo Smerom, a tak si môžeme len položiť otázku, išlo SNS a Smeru o kvalifikovaného šéfa Slovenskej informačnej služby, alebo len o "bábku", cez ktorú vládny Smer bude riadiť SIS a teda môžeme aj napísať si upevní svoju moc v tomto štáte...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem či sa mám smiať, alebo začať sa báť, táto voľba Smeru je už o upevnení si moci v tomto štáte a dobre vieme ako sa dá upevniť najlepšie moc, poznáme to z minulosti... Kam Slovensko zo Smerom speje, ráta s možnosťou, že sa rozpadne EÚ? A teda Smer si pripravuje pôdu na uplatenie si moci v tomto štáte? Všetko je v dnešnej dobe možné. Aj možná totalita a moc cez "bábky" v politike sa najlepšie drží v rukách... 

Anton Šafárik ako dlhoročný dobrovoľník, neskôr prezident Rádu rádu maltézskych rytierov je predovšetkým silne veriaci muž Rímskokatolického vyznania, preto si kladiem otázku, bude mať cirkev v tomto štáte silnejšie postavenie ako doteraz??! Vynára sa voľbou tohto muža za šéfa SIS strašne veľa otázok, len blízka budúcnosť ukáže, do akej miery sú moje otázky opodstatnené... Bojím sa však o slobodu a demokraciu v tomto štáte... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu