reklama

"Kňaz ma príliš miloval"...

Spoveď muža ktorý ako chlapec prežil sexuálne obťažovanie s kňazom!!! Čítajte a zdieľajte !!!! Tento článok nieje vhodný pre maloletého čitateľa

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)
Ilustračné foto. desiatky deti boli aj dobe socializmu zneužívané kňazmi, za tiche podpori v vtedajšej moci
Ilustračné foto. desiatky deti boli aj dobe socializmu zneužívané kňazmi, za tiche podpori v vtedajšej moci  

Píše sa rok 1981. Malý chlapec ide do kostola. Sám kráča cestou, sadne si v kostole do poslednej rady lavíc a tíško vníma atmosféru kostola. To ticho preruší sem tam nejaká babka, ktorá príde, prežehná sa a sadne si do lavice. 

"Vždy som chcel by miništrant, strašne sa mi to páčilo", povedal, dnes už 42 ročný Andrej. 

 

Sedel som oproti nemu a predo mnou sedel muž, neistý vo svojich citoch, pri niektorých spomienkach sa mu v očiach objavili slzy... 

 

Pokračoval v rozprávaní a predo mnou sa otváral desivý príbeh 8 ročného chlapca... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Vždy som takto chodil do kostola, vždy som si sadol do poslednej lavice, vždy som iba tichúčko počúval, no v ten deň to bolo iné, išiel som sa vyspovedať. Kostol bol poloplný a tak som sa postavil do rady pred spovedelnicou. Konečne prišiel rad aj na mňa, otvoril som dvere, vstúpil dovnútra, kľakol si, otvorilo sa okienko a ja som spustil. Aké už môže mať hriechy osem ročný chlapec??! Čím som sa tak previnil, že som dostal taký "trest". Kňaz sa ma pýtal a ja odpovedal. Neposlúchal som rodičov, do večera som bol vonku, klamal som a zle sa učím. Na to mi kňaz povedal, "pomodlíš sa už ani neviem koľko otčenášov a zdravasov, ale až po omši"... Omša skončila, ja som vstal z poslednej lavice a išiel som dopredu k smerom oltáru, kľakol som si, a začal odriekavať modlitby, ktoré som dostal za "trest". Keď už som si myslel, že to mám za sebou, zrazu sa objavil kňaz a povedal, aby som s ním išiel do sakristie. Ani sám neviem čo sa vlastne odohralo, kňaz sa ma len opýtal, či keď som tak neposlušný a klamem, či budem aj jeho klamať. Odpovedal som nie, a tak sa ma opýtal, či sa mi už postavil, jeho vlastnými slovami " Postavil sa ti Andrejko zvonček?", myslím, že takto to nazval, nerozumel som mu, nechápal som na čo sa pýta, aký zvonček, čo sa mi malo postaviť... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Kňaz videl, že nerozumiem a tak sa iba na mňa usmial, pohladil ma po vlasoch a ako som oproti nemu stál a on sedel, chytil ma medzi nohy. Nechápal som, inštinktívne som sa predklonil, aby ma nechytal, no on akoby bol v tranze, dnes po rokoch to môžem nazvať aj takto, a pokračoval... "Vzpriam sa Andrej, neodťahuj sa, ako mám veriť, že neklameš, ja len zistím, či sa ti už vie postaviť, jedine tak uverím, lebo si klamár a klamstvo je hriech." 

Ničomu som nechápal, neustále som sa predkláňal a odťahoval, kňaza to nahnevalo, postavil sa zo stoličky, povedal, aby som sa oprel o stoličku, lebo klamem, roztiahol mi nohy a zo zadu ma obchytkával. "Zvonček" sa mi nepostavil, povedal mi si klamár určite sa ti už "zvonček" postavil. Potom si sadol na stoličku, pritiahol ma k sebe a povedal, "za to, že si klamár, máš zakázané o tomto hovoriť, lebo to je kňazské tajomstvo, a keď to povieš nebudeš miništrant, rozumieš?!!!" Ničomu som nechápal, z kostola som vyšiel a ani sám neviem ako som sa dostal domov. Doma som nič nepovedal, iba som sa večer pomodlil. Ničomu z toho, čo sa v ten deň stalo som vtedy nerozumel. Išiel som spať. Do kostola som však stále chodil, mama chcela aby som išiel na prijímanie, tak som musel, aj keby som nechcel. Vždy po taktom stretnutí detí, som ostával s kňazom, "akože" mu mám pomôcť upratať, a vždy to skončilo pri "zvončeku"... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Raz to bolo preto, lebo som akože nevedel modlitbu, a pritom som ju vedel, ale podľa neho som naschvál klamal, ako aj klamem, že sa mi "zvoček" ešte nepostavil, inokedy to bolo preto, lebo som klamal, že sa večer modlím, stále sa to točilo okolo klamstva. 

"Si klamár Andrej, určite sa ti už zvonček postavil"!!!! Skúšal to na mňa všelijako, keď to nešlo cez nohavice, stiahol mi nohavice a obchytkával ma, už som sa neodťahoval, nechcel som byť stále klamár a tak som to nechal tak, no strach v srdci nedovolil, aby sa mi "zvonček" postavil. Trvalo to niekoľko mesiacov, vždy po omši sa ma pýtal, či ešte klamem, keď som povedal nie, skúšal na mňa tie nechutnosti, keď som však povedal, že klamem, tak zase za trest som musel vydržať jeho dotyky. Bláznil som a zároveň som tak veril v Boha, tak som chcel byť ten miništrant, ale pretože som klamal a neukázal som mu, že mi "zvonček" stojí, nestal som sa miništrantom, lebo som klamár a zlý chlapec... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom som ešte chodil do kostola, ale iného, na spoveď som prestal chodiť, cítil som sa vinný, že som klamár, a tak som rástol a rástol, až nakoniec som v Boha prestal veriť, toho Boha, ktorého reprezentuje Rímskokatolícka cirkev. 

"Prepadol som sektám, ale aj z toho som sa nakoniec dostal", povedal Andrej... 

A dnes??? 

Verím v živého Boha, no nepatrím do nijakej cirkvi, veď Boha môžem milovať v mojom srdci...

 

Dnes sa celosvetovo dozvedáme o prípadoch zneužívania deťmi kňazmi... 

No v 80.rokoch v dobe socializmu, kedy jedna strana vládla aj kresťanstvu, bolo za pomoci pohlavárov štátu zneužívaných desiatky detí kňazmi v celom Československu. Tieto prípady sú dodnes utajované, alebo tí, ktorí sami boli obeťami zneužívania o tom hovoriť nechcú... 

Týmto mojím blogom vyzývam všetkých, ktorí prešli podobnými skúsenosťami ako Andrej, aby ma kontaktovali, je totiž na čase o tom začať písať a k zodpovednosti zavolať aj Vatikán, keďže naše arcibiskupské úrady naďalej budú tvrdo utajovať skutočnosti tej doby, pokiaľ sami nepriznajú, že toto sa dialo aj s tichým súhlasom vtedajšieho režimu...

 

 

Jozef Kmeťo 

Jozef Kmeto

Jozef Kmeto

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som obyčajný človek, ktorý žije svoj obyčajný život. Nie som ani vedec, ani lekár, som bloger. Mám rád, keď môžem písať o veciach, o ktorých sa nedozviem nikde, inde ako cez blogerstvo... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu